Bukit Jambul

 

 

                                     Hari ni pagi2 lg dah bangun untuk aktiviti mendaki. kami sampai kat sini dlm pukul 7.45pg.

 

                                        

Sebenarnya untuk sampai keatas dan turun kebawah
ada banyak laluan, tapi diingatkan agar anda ikut satu laluan shj untuk naik dan turun,untuk elak dari tersesat... 

                                                  Walaupun kepenatan, terasa begitu selesa dgn udara  yg segar, dikelilingi flora dan fauna. Bunyi kicauan  burung2, dikiri kanan dipenuhi dgn pokok2 yg sesetengahnya tak pernah kita   jumpa..                                                                                                                   

Bukit ni tak la tinggi sgt pun, untuk naik dan turun  amik masa lebih kurang 40-50 minit, itupun kalau tak berhenti.....  

                                      

 
 
 

                                                Inilah pondok yg tersedia kat puncak.....  

Kalau bernasib baik, bila sampai je kat atas ni, bolehla hilangkan dahaga
dgn minuman teh berubat ni....percuma, kebiasaanya belah ptg la
 
 
 
Kat sini disediakan peralatan ringkas untuk senaman ringan 
semua ni disediakan oleh para ahli2/persatuan  pendaki bukit jambul 
dan sokongan orang ramai.
 
 
Ini pemandangan dari puncak bukit.Jambatan Pulau Pinang
 
Waktu ni lebih kurang kui 8.15pagi 
 
 

  

                                                      Tiba masanya pula untuk aktiviti turun bukit

 
 
 

 

 

 

                                                                Sampai jugak akhirnya

 
 
 
 
 Kalori dah banyak terbakar, la ni tambah lak dgn roti canai 
abg Amy kita dgn anak buahnya mendaki Bukit Jambul. 
              lepas mendaki terus singgah Khalil Nasi Kandar pekena roti canai.

Additional House view

 
 

About Us

Mencari homestay secara harian dan bulanan di Pulau Pinang . Beberapa unit apartment dan teres berdekatan Universiti Sains Malaysia di Gelugor dan SPICE Bayan Baru. Harga berpatutan dan selesa untuk penginapan seisi keluarga. Sila hubungi +60124229767 untuk tempahan dan pertanyaan lanjut.

Reservation

Untuk memudahkan tempahan, pelanggan boleh membuat tempahan terlebih dahulu. Kekosongan adalah tertakluk kepada pengesahan bayaran deposit. Sila maklumkan dengan segera kepada kami sekiranya telah membuat deposit untuk rumah yang ditempah.

Contact us